دسته‌بندی نشده

بست کمربندی – خرید عمده و آنلاین

بست کمربندی یا بست زیپی ابزاری ساده برای کنترل و مدیریت سیم ها، کابل ها و اتصالاتی است که به تعداد بی شماری در تابلوهای برق و سایر شبکه های الکتریکی استفاده می شوند. استفاده از تعداد زیادی کابل بدون دسته بندی مناسب و منظم، مشکلاتی از قبیل پیچیدگی و عدم شناسایی سریع آن ها را به دنبال خواهد داشت. از این رو استفاده از بست کمربندی W&E گزینه ای مناسب و اقتصادی در این زمینه خواهد بود. در این مقاله از کانکتور الکتریک با ما همراه باشید تا شما را با این تجهیز ساده و در عین حال کاربردی آشنا کنیم.

بست کمربندی W&E

بست کمربندی به نوارهایی از جنس پلاستیک بسیار مقاوم یا ورق های فلزی می گویند که دارای شیارهایی روی قسمت داخلی بدنه می باشد. مکانیزم قفل شدن بست به واسطه گیر کردن قفل دندانه دار بست کمری به این شیارها انجام می شود.

این شیارها به گونه ای طراحی شده اند که امکان بستن این تجهیز را فقط در یک جهت، به آسانی و با کمترین نیرو فراهم می کند. اما در این طراحی امکان باز کردن و شل کردن بست بعد از قفل شدن آن وجود ندارد و برای باز کردن باید حتما به وسیله جسم تیزی بریده شود. به همین دلیل این تجهیز یکبار مصرف بوده و امکان استفاده مجدد آن ها وجود ندارد.

مطالعه بیشتر : پایه بست کمربندی W&E | خرید عمده و آنلاین

کاربرد بست کمری

  • مرتب کردن کابل های برق و دسته بندی آن ها
  • دسته بندی لوله های خرطومی
  • اتصال علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوها به میله های فلزی در محیط های باز
  • اتصال لیبل و اتکیت قیمت اجناس مخلتف
  • اتصال اشیای سنگین به دیواره ها

محصولات مرتبط : پلاک کابل پلاستیکی ( لیبل ) W&E

محصولات مرتبط : شماره و حروف سیم W&E

انواع بست کمربندی برند W&E

از نظر جنس و متریال، انواع بست کمربندی را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد که با توجه به محیط مورد استفاده، کاربران می توانند بست موردنظر خود را انتخاب کنند:

بست کمربندی فلزی

این نوع بست زیپی از جنس استیل استنلس ساخته شده و طول عمر و مقاومت کششی بسیار بالایی دارد. به همین دلیل از آن ها برای اتصال اشیای سنگین استفاده می شود. از ویژگی های مهم بست کمربندی استینلس استیل ‌مقاومت بالا در برابر رطوبت و نواسانات می باشد. به همین دلیل این تجهیز گزینه مناسبی برای استفاده در محیط های روباز است.

از نظر قیمتی بست های استیل در مقایسه با بست پلاستیکی با قیمت بالاتری در بازار عرضه می شوند.

به طور کلی انواع بست فلزی را به سه دسته می توان تقسیم کرد :

بست کمربندی فلزی بدون روکش

این دسته از بست زیپی جزو مقاوم ترین و منعطف ترین نوع بست های کمری می باشد که می توان گفت در تمامی صنایع کاربرد دارد. عموما بست کمربندی فلزی بدون روکش برای اتصال تگ (لیبل) به کابل یا لوله ها و یا اتصال اشیا سنگین در محیط های بسته، روباز و حتی زیرزمین به کار می روند.

بست کمربندی استیل

از مهم ترین عیوب بست کمربندی استیل این است که درصورتی که بدون دستکش و محافظ استفاده شوند، می توانند به دست آسیب برسانند.

بست کمربندی فلزی با روکش اپوکسی

بست فلزی با روکش اپوکسی، دارای خصوصیات یکسانی با نوع بدون روکش آن می باشد، با این تفاوت که سبک و کم حجم بوده و یک روکش اپوکسی بر روی بدنه و قفل بست وجود دارد. این روکش، مقاومت بست را در برابر شرایط آب و هوایی سخت و مرطوب، خوردگی و شعله بالا می برد. همچنین این نوع بست فلزی در صورت استفاده بدون دستکش به دست آسیب نمی رساند.   

بست کمربندی فلزی

با تغییر برخی خواص روکش اپوکسی، می توان انواع روکش های رسانا، مقاوم در برابر خوردگی و حتی عایق الکتریکی را ایجاد کرد.

بست فلزی با روکش شیرینگ حرارتی

در این نوع بست کمربندی استیل یک روکش شیرینگ حرارتی روی سطح بدنه را می پوشاند. این دسته از بست فلزی به سفارش و درخواست مشتری تولید می شود.

بست کمربندی پلاستیکی

متریال به کار رفته برای تولید این نوع از بست کمربندی ، پلاستیک و نایلون بسیار مقاوم می باشد و بیشتر برای دسته بندی سیم ها و کابل های برق در محیط های بسته به کار می روند. این دسته از بست پلاستیکی به دلیل ساختار و ویژگی های منحصر به فردی که دارد در مقایسه با بست استیل کاربردی تر بوده و همچنین قیمت کمتری نیز دارد.

این بست ها با نام بست زیپی نیز شناخته شده اند، با توجه به جنس در دو نوع مختلف تولید می شود:

بست کمربندی پلاستیکی

محصولات مرتبط : پایه بست کمربندی W&E

بست پلی آمید 66 یا نایلون 6.6

بست پلاستیکی پلی آمید 66 یا بست نایلونی 6.6 ، در محیط های بسته استفاده شده و معمولا کاربردها و مصارف عمومی تری دارد. این نوع بست پلاستیکی مقاومت کمی در مقابل اشعه ماورا بنفش دارد. به همین دلیل در صورتی که به مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد، دچار پوسیدگی می شود.

بست پلی آمید 66 اکثرا به صورت رنگ طبیعی خود یعنی رنگ شیری متمایل به سفید در بازار موجود است اما رنگ های دیگر نیز بنا به درخواست کاربران تولید می شود.

بست پلی آمید 64 یا نایلون 6.4

این نوع بست که با نام بست پلاستیکی پلی آمید 64 نیز شناخته شده است، در برابر اشعه فرابنفش و نور خورشید مقاوم است. از این رو از آن ها در فضاهای باز و در مکان هایی که زیر نور مستقیم خورشید قرار دارند، استفاده می شوند.

بست پلی آمید 64 معمولا به رنگ طبیعی خود یعنی مشکی در بازار یافت می شود.

معتبرترین برند بست کمربندی

کانکتور الکتریک به عنوان بزرگترین تولید کننده بست کمربندی پلاستیکی W&E در سطح کشور می باشد. در کنار برند W&E مجموعه کانکتور الکتریک بست کمربندی را در سایر برندهای معتبر ایرانی و خارجی نیز در اختیار کاربران قرار می دهد که شامل:

قیمت و خرید عمده بست کمربندی

مجموعه کانکتور الکتریک با نزدیک به دو دهه سابقه فعالیت در زمینه تولید و توزیع تجهیزات الکتریکی، به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین تامین کنندگان این تجهیزات در صنعت برق شناخته شده است. هدف ما در این مجموعه ارائه خدمات به مشتریان و رعایت اصل کیفیت بالا همراه با قیمت مناسب می باشد.

شما می توانید برای مشاهده قیمت و خرید بست کمربندی در سایزها و برندهای مختلف، از طریق راه های ارتباطی زیر با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *