سرسیم

انواع سرسیم W&E | مشخصات و لیست قیمت

انواع سرسیم W&E | مشخصات و لیست قیمت

سرسیم چیست؟

سرسیم (Wire Terminal) شامل اتصال دهنده های الکتریکی کوچک و فلزی در صنعت برق می باشد که برای برقراری وتداوم جریان الکتریکی در مسیر انتقال از طریق ایجاد اتصال ایمن میان انواع سیم و کابل برق به یکدیگر و یا سیم به هادی دیگر به کار می رود. نوع اتصالی که سرسیم ها بوجود می آورند می تواند دائم و یا موقتی باشد.

برای ساخت انواع سرسیم W&E ، از هادی مس با درجه خلوص 99/9% استفاده می شود که با لایه ای از قلع آبکاری شده است. این محصولات برای حداکثر رسانایی ساخته شده و به دو شکل روکش دار و بدون روکش طراحی و تولید می شوند. سرسیم روکش دار W&E دارای عایقی از جنس پلاستیک مقاوم یا همان PVC می باشد.

استفاده از سرسیم روکش دار، موجب نارسانا شدن و حفاظت قطعه در برابر رطوبت، آب، گرما و سرمای شدید می شود. سرسیم های بدون روکش نیز در مواردی که ایمنی و حفاظت زیاد مطرح نباشد گزینه مناسبی از نظر اقتصادی هستند. 
تنوع بالای سرسیم این امکان را به کاربران می دهد که قطعه ای با بالاترین رسانایی و متناسب با نیاز خود را انتخاب کرده و استفاده کنند.

فواید استفاده از سرسیم

انواع مختلف سرسیم به منظور برقراری اتصال استاندارد و قابل اطمینان کابل ها و اتصالات و همچنین زیبایی کار مورد استفاده قرار می گیرند. 

در صورت عدم استفاده از سرسیم، از آنجایی که سیم های افشان رشته های مسی فراوانی دارند، این رشته ها حین نصب پراکنده شده و موجب برق گرفتگی شوند. همچنین در اتصال سیم به زیر پیچ، ممکن است هنگام سفت کردن پیچ، سیم از زیر آن در رفته و یا به درستی در زیر آن قرار نگیرد که همین امر موجب نشتی جریان برق می شود.

به دنبال نشتی جریان، گرمای دستگاه افزایش پیدا می کند و کارکرد آن مختل شده و یا منجر به آتش سوزی می شود.

انواع سرسیم

کانکتور الکتریک به عنوان یکی از بزرگترین توزیع کننده های تجهیزات الکتریکی، انواع تجهیزات برق صنعتی از جمله سرسیم را با برند W&E در بازار عرضه می کند.

انواع سرسیم براساس نوع ترمینال، جریان مصرفی و محل مورد استفاده به انواع زیر تقسیم می شوند:

سرسیم حلقوی (Ring Terminal)

سرسیم حلقوی روکش دار که با نام های سرسیم گرد و سرسیم چشمی نیز در بازار شناخته شده است، به منظور اتصال سیم به پیچ هادی استفاده می شود. هنگام استفاده از این سرسیم، حتما باید قبل از نصب، پیچ هادی باز شود. سپس قسمت هادی سرسیم گرد حول پیچ جایگذاری شده و پیچ بسته شود.

سرسیم گرد

روکش سرسیم حلقوی W&E به صورت قیفی شکل طراحی شده است تا از قرار گرفتن درست و به اندازه سیم در داخل سرسیم و برقراری اتصال درست، اطمینان حاصل شود. 

برای مشاهده قیمت سرسیم حلقوی برند W&E کلیک کنید.

سرسیم سوزنی (Pin Terminal)

سرسیم سوزنی روکش دار برای جلوگیری از آسیب و یا صدمه به سیم در حالتی که سیم به صورت مستقیم به سلول ترمینال وارد می شود، به کار می رود.

برای استفاده از این دسته از انواع سرسیم که سرسیم توپر و میخی نیز نامیده می شود، ابتدا سرسیم به سیم پرس می شود. سپس قسمت هادی آن داخل سلول ترمینال قرار گرفته و پیچ می شود. در این حالت، ارتباط بین سیم برق و سلول ترمینال به واسطه قسمت هادی سرسیم سوزنی برقرار می شود.

سرسیم سوزنی

روکش سرسیم های میخی نیز به صورت قیفی شکل طراحی شده است.

برای مشاهده قیمت سرسیم سوزنی برند W&E کلیک کنید.

سرسیم دوشاخ (Fork Spade Terminal)

سرسیم دوشاخ روکش دار یکی دیگر از انواع سرسیم W&E است. این محصول که به نام های سرسیم چنگالی و سرسیمU  شکل نیز در بازار شناخته شده است، برای اتصال سیم به پیچ هادی، بدون نیاز به باز کردن کامل پیچ به کار می رود. از این رو برای نصب این سرسیم، بدون باز کردن کامل پیچ، قسمت هادی سرسیم حول پیچ جای گذاری شده و سپس پیچ محکم می شود.

سرسیم دوشاخ W&E

برای اطمینان از اینکه سیم به مقدار کافی در سرسیم قرار گرفته و اتصال صحیح برقرار شود، روکش سرسیم دوشاخ به صورت قیفی شکل طراحی شده است.

برای مشاهده قیمت سرسیم دوشاخ برند W&E کلیک کنید.

سرسیم رابط، مف یا دوراهی (Butt Terminal)

یکی از پرکاربردترین انواع سرسیم ، سرسیم رابط (مف) می باشد. این سرسیم که سرسیم دوراهی نیز نامیده می شود، برای اتصال دائمی دو سیم به یکدیگر به کار می رود. همچنین در صورتی که نیاز به افزایش طول دو سیم را برای رسیدن به یکدیگر باشد نیز از سرسیم موف روکش دار استفاده می شود.

سرسیم موف روکش دار

روکش سرسیم رابط W&E نیز برای اطمینان از داخل شدن مقدار کافی سیم و برقراری اتصال درست، به صورت قیفی شکل طراحی شده است.

برای مشاهده قیمت سرسیم رابط (موف) برند W&E کلیک کنید.

سرسیم فیشی (کولری) نری (Male Spade Terminal)

سرسیم فیشی نری یا سرسیم کولری نری، در مقابل سرسیم فیشی مادگی برای اتصال موقت یا دائم دو سیم برق یا کابل به یکدیگر استفاده می شود. نصب این سرسیم ها به راحتی و بدون نیاز به استفاده از تجهیزات دیگر و صرفا با کمک نیروی دست انجام می شود. به همین دلیل به کمک آن می توان اتصال بین دو سیم را به دفعات زیادی انجام داد.

برای مشاهده قیمت سرسیم فیشی (کولری) نری برند W&E کلیک کنید.

سرسیم کولری نری

سرسیم فیشی (کولری) مادگی (Female Spade Terminal)

سرسیم فیشی مادگی کولری در مقابل سرسیم های فیشی نری، برای اتصال موقت یا دائم دو سیم یا کابل به کار می رود.

سرسیم کولری مادگی

این سرسیم دارای لبه های برگشتی می باشد و به همین دلیل به آن ها سرسیم سوکتی نیز گفته می شود. در این حالت هنگام نصب، سرسیم کولری نری به صورت کشویی و تنها با فشار در داخل آن جای گرفته و می تواند خارج شود. برای برقراری اتصال دائمی، کافیست بعد از هدایت سیم داخل سرسیم، آن را توسط دستگاه پرس کرد. از این رو به دلیل اتصال محکم و ناگسستنی که این زوج سرسیم بوجود می آورند، می توان از آن ها در محیط های پر ارتعاش نیز استفاده کرد.

برای مشاهده قیمت سرسیم فیشی (کولری) مادگی برند W&E کلیک کنید.

سرسیم فشنگی مادگی (Bullet Female Terminal)

سرسیم فیشی فشنگی مادگی یکی دیگر از انواع سرسیم فیشی است. این سرسیم که سرسیم لول مادگی یا سرسیم کولری تمام روکش نیز نامیده می شود، تمامی ویژگی های سرسیم کولری مادگی را دارد.

برای مشاهده قیمت سرسیم فشنگی مادگی برند W&E کلیک کنید.

سرسیم فیشی فشنگی مادگی

سرسیم فشنگی نری (Bullet Male Terminal)

سرسیم فیشی فشنگی نری یکی دیگر از انواع سرسیم فیشی است که مقابل سرسیم فیشی فشنگی مادگی قرار می گیرد. این سرسیم که سرسیم لول نری نیز نامیده می شود، تمامی ویژگی های سرسیم کولری نری را دارد.

برای مشاهده قیمت سرسیم فشنگی نری برند W&E کلیک کنید.

سرسیم فیشی فشنگی نری

وایرشو (End Sleeve Lugs)

سرسیم وایرشو برای اتصال سریع و دائمی سیم به تجهیزات و اتصالات دیگر به کار می رود. برای نصب وایرشوها، کافی است ابتدا قسمتی از روکش سیم را جداکرده و به اصطلاح آن را لخت کرد. سپس سیم را وارد وایرشو کرده تا قسمت هادی سیم بر روی هادی سرسیم و عایق آن بر روی عایق وایرشو قرار گیرد. در نهایت برای برقراری اتصال آن را توسط ابزار پرس، پرس کرد.

وایرشو W&E

وایرشوها در انواع مختلفی وجود دارند که شامل :

کانکتور پیچی

کانکتور یا کورکن پیچی اتصال دهنده هایی هستند که برای اتصال دو یا چند سیم با ولتاژ پایین استفاده می شوند. این دسته از انواع سرسیم دارای پوشش بیرونی مخروطی و عایقی هستند که داخل آن ها یک فنر وجود دارد.

کانکتور پیچی

ترمینال (کانکتور) پیچی تنها برای سیم های افشان مورد استفاده قرار گرفته و برای سیم های خشک و دارای لحیم کاری قابل استفاده نمی باشد. همچنین لازم به ذکر است که این اتصال برای مکان های با حرارت بالا و دارای رطوبت و پاشش آب هیچگونه حفاظتی ندارند و مورد استفاده قرار نمی گیرند.

برای مشاهده قیمت کانکتور پیچی برند W&E کلیک کنید.

قیمت و خرید انواع سرسیم W&E

کانکتور الکتریک به عنوان یکی از بزرگترین مراکز فروش تجهیزات الکتریکی و تنها وارد کننده محصولاتW&E در سطح کشور می باشد. این مجموعه با هدف ارائه خدمات به مشتریان و رعایت اصل کیفیت بالا همراه با قیمت مناسب، نزدیک به دو دهه در بازار لاله زار مشغول به فعالیت است.

شما می توانید برای استعلام موجودی، خرید و یا مشاهده لیست قیمت انواع سرسیم W&E، از طریق راه های ارتباطی زیر با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *