حروف و شماره سیم, حروف و شماره سیم حلقوی W&E

حروف و شماره سیم حلقوی W&E

شماره و حروف سیم W&E

حروف و شماره سیم (Cable Marker) یا لیبل سیم و کابل یکی از تجهیزات کاربردی در صنعت برق است که برای تفکیک و علامت گذاری انواع سیم و کابل با شماره سیم های مختلف استفاده می شود. بکار گیری حروف یا شماره سیم باعث افزایش سرعت انجام کارها در سرویس ها و امنیت می شود.

در این مقاله یاد می گیریم:

شماره و حروف سیم چیست؟

جهت جلوگیری از اشتباهات و ایرادهایی که در هنگام وایرینگ و یا تعمیر و نگهداری امکان دارد رخ بدهد، شماره و حروف سیم را بر روی ابتدا و انتهای هر اتصال استفاده می کنیم. شماره های سیم از حروف انگلیسی و اعداد تشکیل شده است که با هدف افزایش امنیت سیم کشی تابلوهای برق، مخابرات و غیره طراحی شده اند.

تکنسین ها با استفاده از شماره سیم ها می توانند با سرعت بیشتری کابل های مختلف را از یکدیگر تشخیص دهند. در نتیجه افراد به راحتی می توانند مسیرهای مونتاژ را کنترل نمایند و درستی نصب آنها را مورد بررسی قرار دهند. معمولاً جنس شماره های سیم از PVC است که دارای خاصیت گرید نرم با رنگ بندی زرد و علائم مشکی می باشد.

شماره و حروف سیم چیست؟

انواع حروف و شماره سیم W&E

مشخصات حروف و شماره سیم بسته (Cable Marker Number Tag)

شماره و حروف سیم رولی، حلقوی، بسته یا گرد همگی اسامی یکی از انواع حروف و شماره سیم W&E می باشد. این لیبل ها به صورت ردیفی در کنار یکدیگر متصل بوده و حول قرقره ای پیچیده شده اند. در مواقع نیاز این تجهیز به سادگی از قرقره باز شده و با نیروی جزئی دست از یکدیگر جدا می شوند.

حروف و شماره سیم حلقوی طرح تایوان برند W&E همانطور که از نامش پیداست به دو شکل شماره سیم و حروف سیم وجود دارد. بر روی هر کدام از این محصولات حروف A الی Z و اعداد ۰ الی ۹ چاپ شده است. افراد با در کنار هم قرار دادن این اعداد، کلمات و یا ترکیبی از آن ها لیبل مورد نظر خود را ایجاد کرده و کابل های مصرفی خود را از یکدیگر تفکیک کنند. علائم و حروف هک شده بر روی شماره و حروف سیم گرد با رنگ مشکی می باشد به صورتی که حتی از فاصله دور و یا در نور کم هم قابل رویت است.Cable Marker Number Tag

انواع حروف و شماره سیم حلقوی W&E در 6 سایز مختلف تولید می شود که هر سایز، بازه قطری کابل مخصوص به خود را پوشش می دهد.

سایزبندی حروف و شماره سیم حلقوی:

نحوه نصب شماره و حروف سیم حلقوی

یکی از تفاوت های بارز شماره سیم حلقوی با شماره و حروف فشاری، نحوه نصب آنها می باشد. برای نصب شماره سیم گرد یا حلقوی مراحل زیر را انجام می دهیم:

  • براساس اندازه قطر کابل، شماره و حروف سیم مصرفی خود را تعیین می کنیم
  • شماره و حروف سیم را وارد کابل می کنیم
  • به کمک شماره و حروف سیم حلقوی لیبل مورد نظر را ایجاد می کنیم

نکته مصرفی: قبل از اتصال سیم در مبدا یا مقصد باید شماره و حروف سیم را وارد کابل کرد. با توجه به طراحی بسته حروف و شماره سیم گرد، پس از اتصال و یا لحیم کاری کابل به درگاه، نمی توان شماره و حروف سیم را روی سیم و یا کابل نصب کرد.

مزایای استفاده از شماره و حروف سیم

  • عیب یابی
  • افزایش امنیت
  • صرفه جویی در هزینه
  • امکان کد گذاری سیم و کابل ها
  • افزایش سرعت انجام کار در هنگام عیب یابی یا تعویض قطعات

مزایای استفاده از حروف و شماره سیم حلقوی

تفاوت شماره سیم فشاری با حلقوی

شماره سیم های فشاری تفاوت چندانی با شماره سیم های حلقوی ندارند و در بعضی مواقع مشابه نیز هستند. در شماره سیم های فشاری نصب بعد یا قبل از اتصال سیم تفاوتی ندارد در حالی که در نوع حلقوی ابتدا باید این ابزار ها را در سیم ها قرار دهید و سپس به اتصال سیم ها اقدام کنید. در ساختار شماره سیم های فشاری یک شیار وجود دارد که تنها با فشار دادن این ابزارها نصب صورت می گیرد.

هر یک از این ابزارها مزیت های خاص خود را دارند، برای مثال یکی از مزیت های شماره سیم های حلقوی این است که هیچ گونه دستکاری شماره گذاری نمی تواند صورت بگیرد در حالی که در نوع فشاری این چنین نخواهد بود و بسرعت می توان آنها را تعویض نمود.

تفاوت شماره سیم های فشاری با حلقوی

خرید و قیمت حروف و شماره سیم حلقوی W&E

الکترو کانکتور با نزدیک به دو دهه سابقه فعالیت در زمینه تولید و توزیع تجهیزات الکتریکی، به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین تامین کنندگان این تجهیزات در صنعت برق شناخته شده است. هدف ما در این مجموعه ارائه خدمات به مشتریان و رعایت اصل کیفیت بالا همراه با قیمت مناسب می باشد.

شما می توانید برای مشاهده قیمت و خرید حروف و شماره سیم برند W&E، از طریق راه های ارتباطی زیر با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط