چراغ سیگنال یا چراغ هشدار

چراغ آلارم طبقاتی یا چراغ سیگنال چیست؟

چراغ آلارم یا چراغ سیگنال چیست

چراغ آلارم یا چراغ سیگنال یکی از تجهیزات هشدار دهنده در دستگاه های صنعتی و تابلو برق می باشد که به نام چراغ علامت دهنده و چراغ هشدار هم در بازار معروف است. این محصول دارای رنگ های متفاوت است. روشن یا خاموش بودن هر کدام از این چراغ ها نمایانگر وضعیتی (مثلا اعلام هشدار وقوع یک اتفاق یا حتی عادی بودن وضعیت) در تابلوهای برق است لذا به این محصول چراغ آلارم ستونی یا لامپ هشدار دهنده هم می گویند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چراغ آلارم تا آخر این مقاله با ما باشید.

در این مقاله یاد می گیریم:

چراغ آلارم یا برج سیگنال چیست؟

همانطور که می دانید در مدارهای تابلو برق همیشه شرایط آرام و عادی نیست و بروز حوادثی مانند قطع ناگهانی جریان الکتریسیته، قطع شدن کلیدها یا هر اتفاق دیگری ممکن است رخ بدهد. به همین علت باید از یک ابزار اصولی برای هشدار دادن و آگاهی اپراتور از وضعیت تابلو برق و احتمال وقوع اتفاقات جدید استفاده شود. چراغ آلارم از برند W&E، یکی از جدیدترین محصولات شرکت الکترو کانکتور می باشد. چراغ سیگنال جز تجهیزات هشدار دهنده با کیفیت بالایی محسوب می شود.

چراغ آلارم یا چراغ سیگنال (Alarm light) W&E یکی از جدیدترین محصولات شرکت الکترو کانکتور است. برج سیگنال جزو تجهیزات هشدار دهنده با کیفیت بالایی محسوب می شود. چراغ هشدار (آلارم) ستونی دو طبقه با نشان دادن نور رنگی، عملکرد خودش را انجام میدهد. به این محصول چراغ هشدار هم می گویند که شامل طبقات متفاوت با لامپ های SMD و محفظه رنگی می باشد.

چراغ آلارم یا چراغ سیگنال چیست

کاربرد چراغ آلارم W&E در تابلو برق چیست؟

عملکرد اصلی برج سیگنال قطع و وصل کردن محصولی است که بر سر راه این چراغ‌ها قرار دارد. چراغ سیگنال کاربرد گسترده ای در تابلوهای برق و دستگاه های صنعتی دارد. رنگ لامپ‌های چراغ هشدار نشان‌دهنده و علامت‌دهنده برای کاربران است و این رنگ‌ها نوعی مأموریت برای چراغ به شمار می‌رود به گونه‌ای لامپ‌ها هرکدام گزارش نوعی خبر را بر عهده دارند.

ویژگی های چراغ آلارم

  • طراحی به صورت استوانه ای و با زاویه دید 360 درجه و نامحدود
  • دارای آلارم صوتی (بیزر)
  • نصب به مدار به صورت مستقیم
  • قابل نصب در مدارهای AC و DC
  • وضوح نور زیاد
  • نوع عملکرد این چراغ هشدار به دو صورت چشمک زن
  • اشغال فضای کمتر
  • توانایی استفاده از رنگ های مختلف به صورت همزمان در مقایسه با ال ای دی های چند رنگ

انواع چراغ آلارم W&E

چراغ هشدار در طبقات مختلف با رنگ های متفاوت تولید شده است. انواع محصولات چراغ سیگنال بر اساس طبقات شامل موارد زیر است:

انواع چراغ سیگنال بر اساس رنگ چراغ

رنگ‌های استاندارد برج سیگنال ستونی

همه افرادی که با چراغ سیگنال سر و کار دارند بر این موضوع واقف هستند که چراغ خبر دهنده دارای رنگ های استاندار است. رنگ‌های اصلی و استاندارد چراغ آلارم عبارتند از: رنگ قرمز، رنگ زرد، رنگ سبز، رنگ سفید و رنگ آبی است. هر کدام از رنگ‌هایی که در مدار قرار داده می‌شوند برای گزارش دادن در مدار قرار داده شده‌اند.

رنگ قرمز

هنگامی که رنگ چراغ سیگنال به رنگ قرمز درآید اعلام خطر و عملکرد غیر معمول به معنی می شود. در این حالت اپراتور باید کلید قطع را بلافاصله پس از قرمز بودن رنگ لامپ سیگنال در مدار قرار دهد تا آسیب جدی به وسایل وارد نشود.

رنگ زرد

رنگ زرد در همه حالات به معنای احتیاط است و در صورتی روشن می شود که درجه حرارت یا جریان به مقدار مشخصی برسد و پایین‌تر از حد نرمال باشد. سیستم در این صورت چراغ رنگ زرد را روشن می‌کند.

رنگ سبز

موقعیت عادی و نرمال نشان‌دهنده چراغ سبز است و برای کاربران این رنگ بسیار خوشایند است و نشان‌دهنده آماده بودن ماشین‌های مختلف در مدار برای راه‌اندازی مجدد و شروع کار است.

رنگ سفید

نشان‌دهنده کار کردن دستگاه به صورت برنامه‌ریزی شده و نرمال همبن رنگ سفید است و کاربران به راحتی می‌توانند تشخیص دهند که دستگاه کار خود را به صورت دقیق و درست در حال انجام دادن است.

رنگ آبی

یکی از رنگ‌هایی که می‌تواند جایگزین هر کدام از رنگ‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، شود همین رنگ آبی است و ماموریت اعلان خبر رنگ مورد نظر را به کاربر اعلام کند. به طور مثال اگر رنگ آبی جایگزین رنگ قرمز شود نشان دهنده متوقف کردن دستگاه و اعلام خطر است یا اینکه اگر رنگ آبی جایگزین رنگ سبز شود نشان دهنده شروع به کار دستگاه در موقعیت عادی و نرمال است.

رنگ‌های استاندارد چراغ آلارم W&E

نحوه نصب و سیم بندی چراغ آلارم

چراغ سیگنال یا چراغ هشدار با توجه به مدل و برند می توانند با خروجی های دیجیتال ، شبکه کابلی، به صورت بدون سیم یا ترکیبی از آن ها کنترل شوند. همچنین برای نصب آن ابتدا باید تعداد آلارم ها، نوع آلارم، روش کنترل ، شرایطی محیطی و غیره مشخص شود.

برج سیگنال W&E از جنس پلاستیک مقاوم و به رنگ طوسی تولید می شود. طراحی این محصول به گونه ای است که از طریق سیم های رنگی به شبکه کابلی متصل می شود.

 

نحوه نصب برج سیگنال W&E در مدار تابلو برق

مشخصات فنی چراغ آلارم W&E

ولتاژ کاری: v AC220 تا 12v DC

قطر چراغ: 45 میلی متر

نوع نصب: پایین

نوع عملکرد: چشمک زن – ثابت

نحوه تغییر وضعیت چراغ: استفاده از کلید deep switch در قسمت برد داخلی برای تغییر وضعیت عملکرد لامپ ها از ثابت به چشمک زن

رنگ بندی چراغ ها : قرمز، سبز، زرد، آبی و نارنجی

محیط استفاده: محیط بسته

برند: W&E

شرکت سازنده: الکترو کانکتور

ضد انفجار: نیست

نوع چراغ: LED

پایانه های گیره قفس: کشویی

مدل: LTA-45D-4WT/J

رنج دمایی: تا 80 درجه سانتی گراد

شکل: استوانه ای

ضخامت: 45 میلی متر

مراحل: N:2

رنگ مرحله برتر: آبی

رنگ مرحله دوم: سبز

مرحله سوم رنگ : نارنجی

مرحله چهارم رنگ : قرمز

منبع نور: LED

روش نصب: مستقیم

آلارم صوتی: بیزدار

محفظه: طوسی پلاستیکی نشکن

عرض پایه: 70 میلی متر

قطر: 45

ویژگی های خاص: نشکن بودن

نوع آلارم: مداوم

اتصال: پایانه گیره کشویی

گارانتی: 2 سال

شما می توانید برای استعلام موجودی، خرید و یا مشاهده لیست قیمت چراغ آلارم مدل LTA-45D-4WT/J برند W&E، از طریق راه های ارتباطی زیر با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.